.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قابليت هاي استان گلستان را دريابيم
سيدمحمد حسين حسيني

استان گلستان قابليت هاي زيادي دارد، كه اگر برخي از قيد وبندها توسط دولت برداشته يا تعديل شود جهش خوبي از هر نظر دراين استان به وجود خواهد آمد.
يكي از موضوعات اصلاح ضوابط زيست محيطي استقرار بنگاههاي اقتصادي در جغرافياي استان گلستان است كه مسئله كمبود زمين وعدم تغيير كاربري مشكلاتي را در اين رابطه به وجود آورده است.
اين استان نيازمند توسعه همه جانبه است و علاوه بر كشاورزي بايد صنعت هم دراين استان توسعه پيدا كند.
كشاورزي اين خطه سرسبز بايد با همت دولتمردان به اوج خود برسد و بهره وري آن نيز چند برابر شود. اما با افزايش بهره وري دركشاورزي، اشتغال توسط بخش هاي ديگر از جمله صنعت ايجاد مي شود كه دراين رابطه مي توان ازشاليكوبي كه يك واحد صنعتي است و يا كارخانه هايي كه توليدكننده وسايل كار كشاورزي هستند نام برد.
با توجه به اينكه در استان گلستان با محدوديت شديد زمين مواجه هستيم اگر يك درصد از اراضي كم بازده كشاورزي به كاربري صنعتي، گردشگري و طرح هاي زودبازده اختصاص يابد و كارخانه هاي زيادي در اين استان ايجاد شود براي جوانان آماده به كار اشتغال مناسبي فراهم خواهد شد.
ناگفته نماند دراين رابطه اين استان قابليتهاي خوبي دارد كه شايدديگر استانهاي ايران از آن برخودار نباشند.
اگر دولت زمينهاي خرده مالكان و صاحبان آنها را طي ضوابطي منطقي و يك دست كردن و بصورت مرتعي راضي كند، آن وقت است كه استان زرخيز گلستان قطب منحصر به فرد كشاورزي خاورميانه خواهد شد.
دراين راستا نيز با اتصال خطوط ريلي، جاده اي دامغان به بندرتركمن و عبور آن از مركز شهركرد كوي مي تواند در اقتصاد منطقه تأثيرگذار باشد و دراين رابطه شاهد دگرگوني صنعت حمل و نقل دربين كشورهاي تازه تأسيس شده اتحاد جماهير شوروي سابق و ديگر كشورهاي منطقه باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.668 seconds.